Sağlık Bakanlığı İletişim Telefon Numarası

Sağlık bakanlığı telefon numarası ile çağrı merkezine direk bağlanabilirsiniz. Sağlık bakanlığına şikayet, soru ve görüşlerinizi paylaşabilirsiniz. Sağlık bakanlığı şikayet hattı numarası ile doktor, hekim veya hastane şikayetlerinizi oluşturabilirsiniz.

Ülkemizde gündemde olan bütün sağlık işlemleri Sağlık Bakanlığınca yürütülmektedir. Bu hizmetler nelerdir diye soracak olursak birçok seçenekle karşılaşmaktayız. Hastalıkların teşhisleri, tedavi yöntemleri, kullanılacak ilaçları, tedavi süreçleri bu bakanlığın yürüttüğü planlar dahilinde yapılmaktadır. Sağlık Bakanlığı iletişim telefon numarası 0 (312) 585 1000’dir. Bu numaradan istediğiniz birime bağlanarak sağlıkla ilgili sıkıntılarınızı ve işlerinizi sorgulayabilirsiniz.

Tüm hastalıklar ve salgın da dahil olmak üzere; hastalık risklerini azaltmak ve önlemek bu bakanlıkça yapılmaktadır. Üretilen ilaçların pazarlanması, satışı ve fiyatlarının belirlenmesi Sağlık Bakanlığınca yürütülmektedir. Ayrıca ülkemizde yapılacak olan hastane, tıp fakülteleri, sağlık ocağı gibi kuruluşların yapım izinleri de bu bakanlıkça verilmektedir. Ankara’da bulunan ana merkezdeki binasında birçok birimleri bir arada bulunmaktadır.

Bazı sağlık uygulamaları internetten online olarak yapılmakta olup; aynı zamanda kişilerin arayarak ihbarda bulunacakları ya da muayene olmak için randevu alacakları çağrı merkezi numaraları da mevcuttur. Böylelikle bakanlığın üzerinde olan iş yükü de azalmakta olup; yoğunluk engellenmiş olmaktadır. Çağrı merkezlerindeki iş dağılımları ile sistem düzgün bir şekilde çalışmaktadır.

Sağlık Bakanlığı Telefon Numarası

Kişilerin Sağlık Bakanlığı’na ait iletişim kuracakları çağrı merkezlerinin numaraları şöyledir:

Ambulans hizmeti almak istiyorsanız 112

Sağlık çalışanlarının uğramış olduğu şiddeti bildirmek istiyorsanız 113

Ulusal Zehir Danışma Merkezi için 114

Sigarayı Bırakma Hattı için 171

Merkezi Hekim Randevu Sistemi için 182

Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi için 184 numarasını arayarak çağrı merkezlerine bağlanabilirsiniz. Buralarda bulunan müşteri temsilcileri kişilerin her türlü sorunlarında onlara yardımcı olacaklardır. Aynı zamanda Sağlık Bakanlığı telefon numarası olan 0 (312) 585 1000’ı arayarak da işlemlerini yapabilirler. Bu numarayı aradığınızda; sağlıkla ilgili tüm birimlere, kurumlara, müdürlüklere ve hizmetlere bağlanabilir, işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Bu yazımızda; Sağlık bakanlığı ihbar hattı, Sağlık bakanlığı çağrı merkezi, Sağlık bakanlığı telefonu, Sağlık bakanlığı şikayet, Sağlık bakanlığı şikayet hattı, Sağlık bakanlığı şikayet hattı, Sağlık bakanı numarası, Sağlık bakanlığı randevu, Sağlık bakanlığı iletişim, Sağlık bakanlığı iletişim numarası gibi kelimeler kullanılmıştır.

Herhangi bir acil durumda ambulans hizmeti almak istiyorsanız; 112’yi aramalısınız. Karşınıza çıkacak olan acil durum temsilcisine isim, adres ve yaralı hakkında bilgileri serinkanlılıkla vermelisiniz. Yanlış verilen adresler ya da hastanın durumu ile ilgili bilgiler kötü sonuçlara neden olmaktadır. Sağlık çalışanı iseniz ve şiddete maruz kaldıysanız 113’ü aramalısınız. Çağrı merkezinde bulunan görevli kişiye olayla ilgili bilgi vermeniz o kişi hakkında yasal sürecin başlamasını sağlayacaktır.

Sağlık Bakanlığı Şikayet Hattı

Sağlık Bakanlığı’nın bütün çağrı merkezi numaraları kişilerin sorunlarını çözmek için yetkili kuruluşlardır. 182’yi aradığınız zaman karşınıza çıkacak olan müşteri temsilcisinden muayene olmak için randevu oluşturabilirsiniz. Başkası adına da randevu alabilirsiniz. Fakat o kişinin TC numarasını biliyor olmanız ve müşteri temsilcisine bildirmeniz gerekmektedir. İstediğiniz şehirdeki hastaneden ve bölümden randevu alarak, hiç beklemeden muayene olmanız size kolaylık sağlayacaktır.

Ayrıca sigarayı bırakmak istiyor ve bunu kendi başınıza yapamıyorsanız 171 numaralı çağrı merkezini arayabilirsiniz burada bulunan müşteri temsilcileri sizlerin sigarayı bırakmanız konusunda yardımcı olacaklar ve sizi yönlendireceklerdir. Bütün bu acil durumların tek bir numarada birleşmesi yeni uygulamaya konulan bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır. Artık bütün sağlık sorunları 112 aranarak gerçekleştirilecek.

Bunun içinde Bolu ilimiz pilot bölge seçilmiş ve uygulama yeni hizmete girmiştir. Yani bütün ihbarlar ve hizmetler tek bir koldan yürütülecek ve vatandaşların sağlık sorunlarına çözümler bulunacaktır. Böyle bir kolaylık yeni işlemekte olan bir süreçtir. 112 çağrı merkezini arayan kişiler her türlü sorunlarına çözüm bulabileceklerdir.

SABİM yani Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi olan 184 numaralı hatta son zamanların salgın hastalığı olan covid-19 ile mücadele başlatılmış olup; kişilerin bilgilendirilmesi, mikrop kapmış kişilerin tedavileri ile ilgili konular buradan yürütülmektedir. Sağlık Bakanlığı iletişim numarası arayan kişiler kendileri ya da çevrelerindeki insanlarla ilgili her türlü sorunu çağrı merkezleri sayesinde çözmektedirler.

15 Kasım 2020 
Görüşlerinizi Belirtmek İster misiniz?